Σάββατο 3 Μαΐου 2014

ΤΟ ΡΟΜΠΟΤΑΚΙ ΜΑΣ ΠΑΕΙ… ΝΑΥΠΛΙΟ


Το ρομποτάκι μας, που ονομάζεται πλέον Ποσειδώνας ΧΙΙ, ταξίδεψε στο Ναύπλιο στις 2 Μαΐου 2014 μαζί με την Γ΄ Γυμνασίου στα πλαίσια της ημερήσιας εκδρομής. Εκεί πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η δεύτερη δοκιμή, την οποία μπορείτε να παρακολουθήσετε στο youtube στις εξής διευθύνσεις:



Τη δοκιμή επιμελήθηκε ο κ. Μπαμπασίδης και σε αυτή συμμετείχαν οι μαθητές: Αχιλλέας Μιχαλόπουλος, Αλέξανδρος Φωτόπουλος, Λευτέρης Μιχαλίτσης, Στέλιος Κατράκης, Τάκης Παύλου, Ίρις Φουσέκη, Δημήτρης Τσερχόζι, Κατερίνα Πολυχρονοπούλου, Ουρανία Οφίδη, Δανάη Σέμα και Αθηνά Σταμούλη. 
Το hydrobot μας βυθίστηκε στον πυθμένα και ο χειρισμός του ήταν άψογος. 
Ο Ποσειδώνας ΧΙΙ είχε και τους αισθητήρες hydrosensor αλλά οι μετρήσεις δυστυχώς δεν ήταν αντιπροσωπευτικές λόγω του ισχυρού κυματισμού στην περιοχή.

Μερικές φωτογραφίες του Ποσειδώνα ΧΙΙ από τη δοκιμή στο Ναύπλιο:











Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

1) Οι αισθητήρες του Hydrobot μας είναι βασισμένοι στην πλατφόρμα Arduino. Τι ακριβώς είναι αυτή η πλατφόρμα ποιες οι χρήσεςι και ποια η λειτουργία της;

2) Οι μεγάλες εταιρίες ηλεκτρονικού εμπορίου προσανατολίζονται στη χρήση ρομπότ για την αποστολή προϊόντων στουε πελάτες τους. Πιστεύετε ότι είναι εφικτή μια τέτοια καινοτομία; Τι προβλήματα (τεχνολογικά και νομικά) προκύπτουν;

3) Τι είναι η ασύρματη επικοινωνία μεταξύ των συσκευών (wireless); Πως επιτυγχάνεται η ασύρματη επικοινωνία (software/hardware); Ποια είναι τα πλεονεκτήματα, τα μειονεκτήματα τέτοιων εφαρμογών;

4) Το Hydrobot μας τροφοδοτείται από μια μπαταρία. Ποια είναι η αρχή λειτουργίας των μπαταριών, από τι υλικά αποτελείται; Γιατί "τελειώνουν" οι μπαταρίες; Τι είναι οι αλκαλικές μπαταρίες και γιατί τις προτιμούμε; Σε τι διαφέρουν οι επαναφορτιζόμενες από τις απλές μπαταρίες;

5) Πως λειτουργεί ένα υποβρύχιο; Σε ποια φυσική αρχή βασίζεται η ανύψωση/βύθιση του υποβρυχίου;

6) Πότε κατασκευάστηκε το πρώτο υποβρύχιο; Πότε απέκτησε η Ελλάδα το πρώτο της υποβρύχιο; Ποιες είναι οι εφαρμογές ενός υποβρυχίου εκτός από στρατιωτικούς σκοπούς;

7) Τι προσδοκίες έχετε από ένα υποβρύχιο ρομπότ;

8) Στον παρακάτω σύνδεσμο υπάρχουν οι μετρήσεις από το Γυμνάσιο Κανήθου στη Χαλκίδα.



Να κάνετε τις γραφικές παραστάσεις: (α) Πίεσης (άξονας y) - Βάθους (άξονας x), (β) Θερμοκρασίας (άξονας y) - Βάθους (άξονας x), (γ) Φωτεινότητας (άξονας y) - Βάθους (άξονας x). Τι παρατηρείτε;

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΤΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΑΣ!


Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014

ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ Hydrosensor v1

Στην επόμενη δοκιμή μας θα εφαρμόσουμε ένα σύστημα αισθητήρων στο Hydrobot σε αδιάβροχο κουτί.





Το κύκλωμα επιτρέπει τη λήψη μετρήσεων φυσικών μεγεθών μέσα στο νερό (πίεση, θερμοκρασία, φωτεινότητα σε συνάρτηση με το βάθος) και την αποθήκευσή τους σε ειδική φορητή κάρτα μνήμης. Το κύκλωμα είναι επεκτάσιμο, ώστε να είναι δυνατή η προσθήκη επιπλέον αισθητήρων. Το Hydrosensor kit βασίζεται στην πολύ γνωστή και ευρέως χρησιμοποιούμενη ανοιχτή πλατφόρμα ανάπτυξης Arduino (http://www.arduino.cc/). Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να αποτελέσει και τον “ηλεκτρονικό εγκέφαλο” του Hydrobot, με αποτέλεσμα το τελευταίο να μετατρέπεται, από ένα απλό τηλεκατευθυνόμενο σε ένα πραγματικό αυτόνομο ρομπότ. 
Το κύκλωμα σχεδιάστηκε για εκπαιδευτικούς σκοπούς από τους υποψήφιους διδάκτορες κ. Γαλανόπουλο Κωνσταντίνο και κ. Πιπερίδη Δημήτριο, υπό την επίβλεψη του καθηγητή κ. Παύλου Σωτηριάδη της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. 
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον κ. Δημοσθένη Κουρίτη, Φυσικό, για τη συναρμολόγηση της πλακέτας που έγινε με την καθοδήγηση του.
Το κύκλωμα είναι χορηγία του Ιδρύματος Ευγενίδου στο Σχολείο μας.

Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013

Το Hydrobot μας σε συνέδριο !

Η προσπάθειά μας στα πλαίσια του προγράμματος Hydrobots παρουσιάστηκε σε Συνέδριο τον Οκτώβριο του 2013.


Πιο συγκεκριμένα παρουσιάστηκε στο 5th Conference on Informatics in Education – Η Πληροφορική στην εκπαίδευση (5th CIE 2013), που διοργανώθηκε από το Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς και το Τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου σε συνεργασία με την ΕΠΥ.



Η εργασία μπορεί να ανακτηθεί από το σύνδεσμο:


Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

Project Hydrobot – Το υποβρύχιο ρομποτάκι του 20ου Γυμνασίου







Το 20ο Γυμνάσιο έχει ΚΑΙ υποβρύχιο. Τα υλικά κατασκευής για το ρομποτάκι χορηγήθηκαν δωρεάν από το Ίδρυμα Ευγενίδου στο Σχολείο μας (www.hydrobots.gr). Η κατασκευή και η συναρμολόγηση πραγματοποιήθηκαν στο Εργαστήριο Φυσικής του Σχολείου από ομάδα μαθητών της Γ' και της Β' τάξης υπό την επίβλεψη του κυρίου Μπαμπασίδη. Η πρώτη δοκιμή πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 11 Απριλίου 2013 στην ακτή Δηλαβέρη στο Νέο Φάληρο με επιτυχία. Το επόμενο βήμα είναι η προσθήκη αισθητήρων ώστε να πραγματοποιήσουμε και μετρήσεις. 





ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
 
  • Νίκος Βότσης
  • Βαγγέλης Ζάχος
  • Γρηγόρης Διώτης
  • Αχιλλέας Μιχαλόπουλος
  • Γιώργος Καλαμβόκης
  • Αλέξανδρος Φωτόπουλος
  • Λεύτερης Μιχαλίτσης
  • Στέλιος Κατράκης
ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΣΤΗ ΔΟΚΙΜΗ
  • Νίκος Βότσης
  • Βαγγέλης Ζάχος
  • Γρηγόρης Διώτης
  • Γεράσιμος Στεφάνοβ
  • Αχιλλέας Μιχαλόπουλος
  • Αλέξανδρος Φωτόπουλος
  • Λευτέρης Μιχαλίτσης
  • Στέλιος Κατράκης
  • Νίκος Νοβάκος
  • Τάκης Παύλου
  • Σπύρος Σίνης
  • Ίρις Φουσέκη
  • Κέβιν Χάσα
  • Δημήτρης Τσερχόζι
  • Ανδρέας Μακαρίδης
  • Σέρτζιο Φάλφα
  • Θεώνη Παναγιωτοπούλου
  • Κατερίνα Πολυχρονοπούλου
  • Δημήτρης Πέτσας
  •  
     
 

Τρίτη 16 Απριλίου 2013

Η ΠΡΩΤΗ ΔΟΚΙΜΗ


Στις 11 Απριλίου 2013 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η πρώτη δοκιμή στην ακτή Δηλαβέρη στο Νέο Φάληρο.
Αποτελέσματα Δοκιμής: Οι κινητήρες και το χειριστήριο λειτούργησαν ικανοποιητικά.
Προβλήματα στη δοκιμή: Κατά τη δοκιμή το ρομποτάκι δε βυθιζόταν και είχε κλίση προς τα πίσω, λόγω του βάρους των κινητήρων. Τελικά αφαιρέσαμε τον ένα πλωτήρα και τις ταινίες, έτσι ώστε ο άλλος να κινείται ελεύθερος.






...ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE
http://www.youtube.com/channel/UCc1fyHWAFdbbS3ykMgT6kfw

Τρίτη 2 Απριλίου 2013

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ - COMIC ADVENTURE


Ένα κόμικ εμπνευσμένο από το ρομποτάκι μας.

Σχέδιο: Ενίτ Μουλάι
Κείμενα: Τάκης Παύλου
Επιβλέποντες Καθηγητές: Γιώργος Μπαμπασίδης, Δήμητρα Σίμου








ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
Η κατασκευή έγινε στο Εργαστήριο Φυσικής του Σχολείου και διήρκησε περίπου 12 ώρες
  • Στις οδηγίες που μας δόθηκαν οι αρίδες ήταν σε ίντσες και έπρεπε να μετατράπουν σε χιλιοστά
  • Για την στεγανοποίηση των κινητήρων με κερί χρησιμοποιήσαμε και σιλικόνη
  • Τα καλώδια στο εσωτερτικό του TetherWire είχαν διαφορετικά χρώματα απ' το σχετικό πίνακα του οδηγού κατασκευής